ایران با این موشک به استقبال آمریکا می رود؟

 

موشک اس ۳۰۰ . توسط روس ها تحویل ایران شد.

S-300 یک سیستم دفاع هوایی با توان کار بالا و در هر نوع شرایط آب وهوایی قابل عملیاتی می باشد . و توانایی حمله به هواپیما با مانور بالا و همانطور که گفته شد به موشکهای کروز و موشکهای بالستیک و هر هدفی که دارای سرعت بالا باشد می باشد این سیستم دارای ماکزمیم برد 200 کیلومتر می باشد که بردی بالغ بر 90 کیلومتر برای اهداف ایرودینامیکی و 40 کیلومتر برای موشکهای بالستیکی می باشد .
روسیه امیدوار بود که این مجموعه های S-300PMU-1 را به الجزایر بفروشد اما تنش های اخیر در روابط روسیه و الجزایر مانع از اجرای این قرارداد شد. بنابراین اکنون ایران محتمل ترین گزینه برای خرید این سامانه ها به شمار می رود.

واشنگتن پیشتر به سردی با تحویل سامانه های "تور ام یک" روسی به ایران برخورد کرد. این در حالی است که برد این موشک ها محدود به 12 کیلومتر و صرفا قادر به شناسایی و انهام اهدافی تا ارتفاع 6 کیلومتری است.

با این حال برد موشک های S-300PMU-1 به 300 کیلومتر می رسد و در عین حال قادر به انهدام اهدافی در ارتفاع 27 کیلومتری است. این موشک ها برخلاف موشک های "تورم ام یک" قادرند جنگنده بمب افکن های آمریکایی را به سادگی هدف قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد